12 Mart 2017 Pazar

kuyruğunu öldüren

Bir balık içinde yüzdüğü denizi ne kadar algılayabiliyorsa, ben de o kadar içerisinde bulunduğum oluşumdan haberdarım. Gün-gece döngüsünde yapageldiğim şeyleri sembolleştirip bir cisime aktarmış olsaydım, eminim cisim kendi içerisindeki tutarsızlıktan kısa bir süre içerisinde kendi yok oluşuna yollanırdı. Bu cisime bir ad vermek zor olsa da, hissettirdiği şeyler ; tutarsız,kayıp,arayışta,hep başa dönen.. ve benzeri kavramları andırıyor, şüphesiz. Mesela, gece sahilde soğuk kumlara oturup, denizin dipsiz gibi görünen karanlık suları izlerken içimde bu cisime bir hayranlık oluşuyor. Sonrasında kalkıp bacağıma yapışan kumları temizliyorum. O da benimle geliyor. Mutlu, sanki uzun zamandır bir kuyunun dibinde esir kalmış. Artık orda değil, benimle soğuk kumlarda yürüyor. İlerde oturan yabancıya sigara paketimi veriyorum. Gülüyor. Gideceğimiz bir yer yok ama sonuna kadar yürümeye hazırız. Sanki bütün benliğimle onu sarıyor,anlıyor ve ne kadar kötü olursa olun onu kabul ediyorum.
 Bir rüya görmüştüm. Üzerinden yaklaşık 3 yıl geçse de hala net bir şekilde hatırlıyorum. Bir grup insanla, daha önce bulunmadığım bir plajdayız. Gece geç saatler. Herkes bir amaç için orada ama bu bir görev hissi vermediği gibi eğleniyorlar da. Deniz yine soğuk ve karanlık. Ben kumların üzerinde uzanıyorum. Deniz tarafına baktığımda, tam ortasında bir uzay mekiği duruyor. Kapısı açık. Ya biz o araçtan inmişiz ya da binip başka bir yere gideceğiz. O açık kapı bana huzur veriyor. Orada bulunmak, o insanlarla tam olarak kestiremediğim ama var olan amacımız için beklemek. Kesinlikle huzuru en derinlerime kadar hissediyorum. Daha sonrasında daha uzun süre baktığımda birden sahne değişiyor. Felaket şeyler yaşanıyor, tam olarak algılayamadığım, adlandıramadığım bir -kaos. O kaos içerisinde baktığımda denizin bitiminden doğan devasa kırmızı ayı görüyorum. Her şey başa dönüyor. Her şey yine başa dönüyor. Her zaman başı ve sonu aynı, Cisim tekrar anlamlanıyor; tutarsız,kayıp,başa dönen. 
 Her adımımı izleyen, yargılayan, gülen, 
Kırmızı ay kaosu,
 eğer yapabilseydi bir kahkaha patlatırdı. 

1 yorum:

  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    An Thái Sơn chia sẻ trẻ sơ sinh nằm nôi điện có tốt không hay võng điện có tốt không và giải đáp cục điện đưa võng giá bao nhiêu cũng như mua máy đưa võng ở tphcm địa chỉ ở đâu uy tín.

    YanıtlaSil